Ogólne warunki handlowe i techniczne lakierni

Image
Image

Zakres przedmiotowy

  1. Ogólne warunki handlowe i techniczne mają zastosowanie do wszelkich umów i zamówień, których stroną wykonującą świadczenie jest lakiernia
  2. Przedmiotem umów może być nakładanie powłoki
  3. Niniejsze ogólne warunki handlowe i techniczne określają w szczególności:

procedurę składania zamówień, zasady i terminy ich realizacji, wymagania dla elementów przeznaczonych do obróbki, warunki odbioru powłok lakierniczych, zasady składania reklamacji, terminy płatności.

 

Zamówienia

  1. Zleceniodawca składa zamówienia telefonicznie bądź/i na Druku Zamówienia w siedzibie
  2. Każde zamówienie powinno znaleźć się na Karcie Zamówienia i być podpisane przez Zleceniodawcę bądź osobę przez niego upoważnioną.
  3. Na druku zamówienia powinny się znaleźć takie informacje jak:
    • indywidualny numer zlecenia
    • data przyjęcia
    • nazwa i dane Zleceniodawcy
    • opis detalu (rysunek, ilość, kolor, powierzchnia w m2, cena)
    • dodatkowe uwagi co do lakierowania elementu
    • informacja o przejściu procedury kontroli ilościowej i jakościowej
    • podpis Zleceniodawcy
    • data poinformowania Zleceniodawcy o zakończonym procesie produkcyjnym
    • data przekazania towaru
  4. W zamówieniach na wykonanie usługi lakierowania należy przedstawić rysunki/opis z zaznaczeniem miejsc na wykonanie otworów technologicznych. W przypadku braku takiej informacji lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za wykonane otwory technologiczne.
  5. Element na który zostanie wystawione zlecenie malowania proszkowego musi posiadać odpowiednie parametry odporności temperaturowej aby mógł sprostać skutkom niepożądanym towarzyszącym obróbce cieplnej wynikającej z technologii lakierowania proszkowego. W innym wypadku lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za powstałe
  6. Zleceniobiorca na prośbę Zleceniodawcy potwierdza zamówienie, w szczególności określając cenę usługi, termin odbioru/dostawy.

Wymagania techniczne dla elementów

  1. W przestrzeniach wewnętrznych nie może występować żaden środek chemiczny lub materiał (smar, wełna mineralna, drewno, styropian). W razie niepoinformowania lakierni o takim fakcie, firma nie odpowiada za powstałe
  2. Konstrukcja nie może ulegać zginaniu lub pękaniu pod własnym ciężarem.
  3. Wszystkie ostre krawędzie i otwory powinny być
  4. Informacje o gwintach, otworach i innych miejscach które nie mogą być pomalowane, powinny być zgłoszone przy wypełnianiu Karty Zamówienia.
  5. Dla wyrobów ocynkowanych istotne jest że elementy te nie powinny być wykonane ze stali o zawartości krzemu w przedziale 0,05-0,12% i powyżej 0,25%. Jeśli klient nie jest w stanie ustalić czy ten warunek jest spełniony lakiernia może pomalować wyroby, jednak należy się liczyć z możliwością “gazowania powierzchni ocynkowanej”.
  6. Nie może występować warstwa białej
  7. Niedopuszczalne jest zamalowywanie ubytków cynku farbą nisko cynkową. Rodzaj farby użytej do zaprawek należy każdorazowo uzgodnić z lakiernią.
  8. Elementy ocynkowane powinny być pozbawione ostrych sopli, śladów powstałych podczas wynurzania z kąpieli cynkowej i śladów po drutach od zawieszenia. Jeżeli takowe występują lakiernia nie bierze na siebie obowiązku usuwania
  9. Elementy, które względem siebie mają być ruchome nie mogą być zalane

Warunki odbioru powłok lakierniczych

  1. Powierzchnia nie może mieć żadnych rys sięgających aż do
  2. Kiedy powierzchnia oglądana jest pod kątem 60 stopni nie mogą być widoczne z odległości 3m następujące defekty: nadmierna chropowatość, zacieki, pęcherze, wtrącenia, kratery, matowe plamy, pory, wgłębienia, zadrapania.
  3. Powłoka musi mieć równomierny kolor i połysk. Kryteria te muszą być spełnione przy następujących warunkach oceny: dla elementów używanych na zewnątrz - oglądane z odległości ~5m; dla elementów używanych wewnątrz: oglądane z odległości ~3m.

Uwaga nadlewy i nierówności faliste na powierzchni ocynkowanej są traktowane jako naturalna konsekwencja cynkowania, dlatego nie stanowią wady powierzchni pomalowanej.

  1. Określenie połysku: mat, półmat, satyna, półpołysk, połysk są orientacyjnymi nazwami i stanowią tylko podstawę do ustaleń z klientem. Jeśli dla klienta istotny jest połysk powinien podać go zgodnie z ISO 2813. Dla jednego zlecenia dopuszczalne odchylenie połysku +/- 10
  2. Grubość powłoki powinna być mierzona w obszarach pomiarowych. Dla farb proszkowych nie powinna być mniejsza niż 60 μm dla elementów używanych na zewnątrz i 50 μm dla elementów używanych    wewnątrz.

Ceny

  1. Sposób wyceny ustalany jest indywidualnie do każdego zamówienia zgodnie z ogólnym cennikiem przyjętym przez Zleceniobiorcę.
  1. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo zmiany cen w zależności od sytuacji rynkowej, wskaźnika inflacji, zmiany kursów walut, zmiany cen materiałów.
  2. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny końcowej w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych trudności (zmiana koloru na droższy, ponadnormatywny czas przygotowania powierzchni do malowania, itp.)

 

Transport i odbiór towaru

  1. Odbiór/dostawa polakierowanych elementów następuje w sposób określony wspólnie przez Zleceniodawcę i Zleceniobiorcę.
  2. Odbiór/dostawa może zostać wstrzymana w przypadku zalegania przez Zleceniodawcę z wymaganymi płatnościami względem Zleceniobiorcy.
  3. W sytuacji gdy Zleceniobiorca/Zleceniodawca z przyczyn niezależnych od siebie, nie będzie w stanie dostarczyć/odebrać zamówionych elementów w oznaczonym terminie, niezwłocznie powiadomi o tym stronę przeciwną i wskaże najbliższy możliwy termin.
  4. Zleceniobiorca dokonuje przed wydaniem towaru kontrolę jakościowo-ilościową i w przypadku gdy wykryte zostaną nieprawidłowości poinformuje niezwłocznie Zleceniodawcę.
  5. Polakierowane elementy są transportowane w całości lub ich najbardziej narażone na uszkodzenia części w folii Folia służy tylko i wyłącznie do zabezpieczenia elementów do transportu i rozładunku. W niektórych przypadkach elementy zabezpieczane są specjalnymi profilami piankowymi i/lub przekładkami drewnianymi owiniętymi w folie stretch.

 

Płatność

  1. Wszelkie płatności powinny być regulowane na podstawie faktury VAT wystawionej przez Zleceniobiorcę.
  2. Termin płatności faktury jest wskazany na tejże fakturze.
  3. Za dzień zapłaty uważana jest data wpłaty gotówki bądź data wpływu środków na rachunek bankowy Zleceniodawcy.
  4. W przypadku braku zapłaty za polakierowane elementy w terminie wskazanym na fakturze VAT, wszelkie należności Zleceniodawcy stają się natychmiast wymagalne i mogą być dochodzone przez Zleceniobiorcę w pełnym zakresie prawnym.

 

Odpowiedzialność Zleceniobiorcy

  1. Zleceniobiorca wykonuje lakierowanie zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami, posiada aktualne atesty jakościowe na materiały wykorzystywane do realizacji zlecenia oraz są oznaczone zgodnie z obowiązującymi dla nich
  2. Zleceniobiorca odpowiada wyłącznie za wady, które uwidoczniły się w warunkach normalnego użytkowania polakierowanych elementów oraz przy jego właściwym wykorzystaniu i eksploatacji.
  3. Zleceniobiorca nie odpowiada za nieprawidłowe magazynowanie wydanych polakierowanych elementów przez Zleceniodawcę lub inny podmiot na jego
  4. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy dostarczony przedmiot do lakierowania nie spełnia parametrów technicznych i konstrukcyjnych pod kątem obróbki
  5. Zleceniobiorca nie odpowiada w przypadku gdy z polakierowanych elementów nie zostanie usunięta folia stretch po dostarczeniu ich na miejsce dostawy. Folia ta powinna być usunięta aby uniknąć zwulkanizowania się folii i powstania nieusuwalnych plam na materiale.

Reklamacje

  1. W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji Zleceniodawca zobowiązany jest przedstawić wykonawcy Kartę Zamówienia związaną z przedmiotem reklamowanym.
  2. W przypadku braku w/w dokumentu reklamacje nie będą uwzględniane
  3. Reklamacje ilościowe/jakościowe mogą być zgłaszane przy odbiorze/dostawie polakierowanych elementów ale nie później niż 14 dni od daty odbioru/dostawy. Z reklamacji będzie sporządzany Protokół Reklamacyjny.
  4. Reklamacje dotyczące wad ukrytych tj. wad których Zleceniodawca nie mógł wykryć w chwili wydania polakierowanych elementów, muszą być zgłaszane w ciągu 14 dni roboczych od momentu ich wykrycia nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca od daty odbioru lub dostawy.
  5. Reklamacja będzie rozpatrzona w ciągu 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia.

Gwarancja

  1. Zleceniobiorca nie udziela gwarancji oraz nie ponosi odpowiedzialności za jakość przelakierowanych elementów (wyjątek stanowią blachy ocynkowane hutniczo powlekane lakierem przez hutę, których powłoka spełnia parametry techniczne dla poddania jej końcowej obróbce lakierniczej)
  2. Wyłączeniu z gwarancji podlegają uszkodzenia powłoki malarskiej spowodowane:
    • wadą konstrukcyjną
    • czynnikami mechanicznymi
    • czynnikami chemicznymi wywołanymi niewłaściwą konserwacją lub jej brakiem
  3. Aby gwarancja mogła być udzielona
    • powierzchnia lakierowana nie może być poddana żadnej wcześniejszej obróbce
    • elementów polakierowanych nie należy poddawać obróbce mechanicznej (gięcie, cięcie, tłoczenie, itp.)
    • w przypadku elementów przeznaczonych do lakierowania proszkowego należy uwzględnić punkt styku zawiesia
  4. W przypadku kontynuacji zlecenia należy przekazać Zleceniodawcy iż wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne różnice w odcieniach bądź połysku, gdyż producenci farb nie gwarantują, iż odcienie danego RALu będą identyczne w różnych partiach
  5. Powierzchnie lakierowane proszkowo muszą być poddane okresowemu myciu przy użyciu miękkiej szmatki i czystej wody wodociągowej z niewielkim dodatkiem obojętnych środków myjących (konserwację należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku). Zabrania się używania środków do mycia okien oraz szorstkich szmatek czy gąbek.
  6. Przy wykonywaniu powłoki lakierniczej na różnego rodzaju materiałach (stal czarna, aluminum, stal ocynkowana) mogą wystąpić znaczne różnice w odcieniach w przypadku kolorów żółtych i pomarańczowych.
  7. Na elementach ocynkowanych mogą wystąpić nierówności powłoki lakierniczej wynikające z nierównomiernej struktury nałożonego ocynku.

Rozstrzyganie sporów

  1. Strony będą dążyły do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych na tle współpracy
  2. W przypadku braku porozumienia spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.

 

Termin wykonania usługi

Termin mieści się w granicach 2 tygodni, chyba że strony transakcji zdecydują inaczej.

 

Postanowienia końcowe.

  1. Strony zobowiązują się, że przy wykonywaniu zamówień nie będą naruszały praw osób trzecich, w szczególności prawnych znaków towarowych, zastrzeżonych wzorów użytkowych, nazwy handlowej, praw autorskich i patentów.
  2. Strony będą na bieżąco informowały o zmianach w zakresie danych dotyczących
  3. Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji poufnych, które uzyskują w trakcie współpracy.
  4. Lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas transportu środkami nie należącymi do lakierni, składowania czy montażu.
  5. Zamawiający w trakcie zamówienia oświadcza że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Handlowymi i Technicznymi i w pełni je

 

UWAGA! Zaznacza się, że gotowy wyrób będzie bezpłatnie przechowywany na terenie Zleceniobiorcy przez okres do dwóch tygodni od momentu mailowego bądź/i telefonicznego zawiadomienia Zleceniodawcy o zakończonym procesie produkcyjnym. Dłuższe przechowywanie wiąże się z opłatą w wysokości od 20 - 50 zł za dzień w zależności od gabarytów zamówienia.

Wersja PDF - Ogólne warunki handlowe i techniczne lakierni